Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πολυαισθητηριακές μέθοδοι που ενισχυούν την ορθογραφία

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

 Η ορθογραφία πολλές φορές θεωρείται επίπονη διαδικασία για τα παιδιά. Τα συχνά λάθη οδηγούν σε ματαιώση της προσπάθειας του παιδιού αλλα ταυτόχρονα κουράζουν και τους γονείς. Παρακάτω παρουσιάζονται ορισμένες προτάσεις προσέγγισης της ορθογραφίας σαν παιχνίδι, όπου αφενός θα διασκεδάσουν τα παιδιά και αφετέρου θα ανακουφιστούν οι γονείς.

1)Κρεμάλα. Μάθετε δύσκολές λέξεις με κρεμάλα. Βάλτε και το παιδί να συνθέσει λέξη, ώστε να τη βρείτε εσείς.
 2)Ονομα ζώο πράγμα φυτό.Πρόκειται για το πολύ γνωστό και αγαπημένο παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων.Ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι κατάλληλο αφενός για να εμπλουτίσουν τα παιδιά το λεξιλόγιο τους και αφετέρου να εξοικειωθούν με την ορθογραφία.
 3)SCRABBLE.Το συγκεκριμένο παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως βοήθημα εξάσκησης στην ορθογραφία αλλά και επέκτασης του λεξιλογίου μέσα από μια ευχάριστη δραστηριότητα.
 4)Μουσική ορθογραφία. Η μουσική ορθογραφία είναι ένας εναλακτικός τρόπος μάθησης, ώστε τα παιδιά να συνδέσουν τον ήχο με τον κανόνα ορθογραφίας.Η μουσική ορθογραφία κάνει μια πιεστική και ανιαρή διαδικασία να μοιάζει με παιχνίδι, έτσι διώχνει την ανία και μετατρέπει το «πρόβλημα» των παιδιών σε μια ευκαιρία για διασκέδαση.
 5)Μαρκαδόρους με καταλήξεις.Γράψτε τις δύσκολες λέξεις μία – μία σε καρτέλες ή σε χαρτόνια δίνοντας έμφαση με μαρκαδόρο στο κομμάτι της λέξης που είναι σημαντικό να θυμηθεί το παιδί. Εναλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δακτυλομπογίες ή πλαστελίνη.
 6)jenka. Σε κάθε τουβλάκι μπορούμε με το υλικό γραφής που επιλέξαμε να γράψουμε αυτό που μας ενδιαφέρει για να ενισχύσουμε την ορθογραφία. Πχ:Γραμμένες λέξεις που λείπει ένα γράμμα και πρέπει να το προσθέσει. Πχ. γράφ_
 7)Φιδακι. Σε κάθε αριθμό του παιχνιδιού μπορούμε να κολλήσουμε μικρά χαρτάκια που να δίνουν οδηγίες για το τι πρέπει να κάνει ο κάθε παίκτης που "πέφτει" σε αυτό τον αριθμό. Πχ: Να συμπληρώσει το γράμμα που λείπει σε λέξεις πχ. παίζ_, να γράψει τρεις υπαγορευμένες λέξεις με σωστή ορθογραφία,Να ονομάσει πέντε ουσιαστικά/επίθετα/ρήματα
 8)Ζωγραφική. Ζωγραφιστε αυτό που λέει η λέξη και γράψτε από κάτω τη λέξη. Αν είναι πρόταση ζωγραφίστε τι λέει η πρόταση και γράψτε ανάλογα την πρόταση
 9)Χρήση μαγνητικών γραμμάτων. Γράψτε κάποιες δύσκολες λέξεις με μαγνητικά γράμματα μαζί με το παιδί και κολλήστε τες στο ψυγείο, ώστε το παιδί να έχει καθημερινή οπτική επαφή.

  Καλή διασκέδαση!!!!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου