Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αδρή Κινητικότητα

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Τι είναι η αδρή κινητικότητα;

Ποιες δραστηριότητες μπορούν να την αναπτύξουν;

Ποιος θεραπευτής ασχολείται με την αδρή κινητικότητα;


Η αδρή κινητικότητα αναφέρεται σε δεξιότητες όπως: Στήριξη, μπουσούλημα, περπάτημα, τρέξιμο, κλωτσιά, ανεβοκατέβασμα σκάλας, η μεταφοράς πραγμάτων.

Από τα παραπάνω καταλαβαίνουμε ότι η αδρή κινητικότητα, αναπτύσσεται στα πρώτα χρόνια της ζωής του παιδιού. Αρχίζει από 2 μηνών καθώς το παιδί προσπαθεί να στηριχτεί και ολοκληρώνεται περίπου στα 6 έτη όπου το παιδί εκτελεί πολλές δραστηριότητες ανεξάρτητα. Αφορά περισσότερο την κίνηση του σώματος και κυρίως των κάτω άκρων.

Δυσκολίες στην αδρή κινητικότητα του παιδιού θα πρέπει να μας οδηγήσουν σε μια αξιολόγηση από εργοθεραπευτή  και σε ένα στοχεύμενο θεραπευτικό πρόγραμμα σχεδιασμένο από αυτόν.

Κάποιες δραστηριότητες που μπορούνε οι γονείς να ακολουθήσουν για ανάπτυξη της αδρής κινητικότητα είναι οι εξής:


  • Παροτρύνετε το παιδί σας να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες. Δραστηριότητες ομαδικές όπως ποδόσφαιρο, μπάσκετ βοηθάνε το παιδί για να ενισχύσουν αφενός την αδρή κινητικότητα και αφετέρου την αυτοπεποίθηση του.
  • Επισκεφτείτε παιδότοπους  και παιδικές χαρές μαζί με τα παιδιά. Τραμπολίνο,  τούνελ, στεφάνια, κούνιες,τσουλήθρα και τραμπάλα βοηθάνε στον έλεγχο του σώματος του παιδιού  και στην ακρίβεια των κινήσεων του.
  • Κάντε κουτσό μαζί με το παιδί σας. Το παιδί ελέγχει τη δύναμη και την ισορροπία του και μαθαίνει να κάνει κινήσεις όπως σκύψιμο, πέταγμα και πήδημα.
  • Κάντε τις δουλείες μαζί με τα παιδιά σας. Ενεργοποιήστε το παιδί και κάντε το υπεύθυνο με απλές δουλείες όπως: Να βάλει τα άπλυτα στο πλυντήριο, να μαζεύει τα παιχνίδια του, να τακτοποιήσει το κρεβάτι του, να βάλει τα ρούχα του στη ντουλάπα ή να φροντίσει τα λουλούδια.
  • Παίξτε μπάλα μαζί με τα παιδιά σας. Παίξτε μπάλα με τα χέρια και τα πόδια μαζί με τα παιδιά. Ενθαρρύνεται τα παιδιά ότι μπορούν να τα καταφέρουν!
  • Μιμηθείτε τις κινήσεις των ζώων. Πείτε στο παιδί να συρθεί σαν φίδι, να περπατήσει αργά σαν χελώνα, να κάνει πηδηματάκια σαν βάτραχος, να σταθεί σε ένα πόδι σαν πελεκάνος. Είναι σημαντικό για να υπάρχει αλληλεπίδραση, να ζητάτε και από το παιδί να σας δίνει εντολές.
Θυμηθείτε ότι δεν είστε θεραπευτές, μπορείτε όμως με παιχνίδι να ενισχύσετε τις δεξιότητες του παιδιού σας! 
Η συνεργασία είναι απαραίτητη για την ολιστική προσέγγιση του παιδιού!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου