Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαθησιακές Δραστηριότητες με μπάλα

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη

Το παιχνίδι με την μπάλα είναι μια απλή δραστηριότητα, κοστίζει λίγο  και μέσα από αυτό, τα παιδιά μπορούν να κατακτήσουν μαθησιακές δεξιότητες.
Ειδικά σε παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες με την μάθηση, το παιχνίδι με την μπάλα λειτουργεί εκπαιδευτικά και ψυχαγωγικά.

Κάποιες δεξιότητες που μπορεί να κατακτήσει ένα παιδί με τη μπάλα είναι οι παρακάτω:

Κινητικές δεξιότητες. Η πιο σημαντική κινητική δεξιότητα είναι η αδρή
κινητικότητα. Το παιδί μαθαίνει να πετάει-πιάνει-κλωτσάει.

Κλίση ρημάτων και ουσιαστικών. Με τη μπάλα το παιδί μπορεί να εξασκηθεί  στην κλίση ρημάτων-ουσιαστικών. Πχ: Πετάξτε τη μπάλα στο παιδί λέγοντας του το πρώτο πρόσωπο του ρήματος παίζω και ζητήστε του να συνεχίσει ανταλλάσσοντας  πάσες είτε με τα χέρια είτε με τα πόδια.
Ένας ασφαλής τρόπος για να φανεί η μάθηση σαν παιχνίδι είναι πρώτα να κλίνεται ένα ρήμα-ουσιαστικό με την μπάλα και στη συνέχεια να τα γράφετε στο τετράδιο.

Εμπέδωση των καταλήξεων ρημάτων. Πετάξτε στο παιδί την μπάλα και πείτε του να σας πει ένα ρήμα με κατάληξη ίζω-αίνω-εύω.
Είναι σημαντικό να ενθαρρύνετε τα παιδιά να συνεχίσουν και να λέτε και εσείς ρήματα με τις παραπάνω καταλήξεις για να αυξήσετε την αλληλεπίδραση.

Εμπέδωση μερών του λόγου. Πετάξτε τη μπάλα και πείτε στο παιδί να σας πει δύο επιρρήματα, 2 συνδέσμους κτλ.
Επίσης μπορείτε να λέτε μεμονωμένες λέξεις στο παιδί και να σας τις αναγνωρίσει με το παιχνίδι της μπάλας.
Δείξτε ενθουσιασμό όταν τα παιδί τα καταφέρνει!

Μέτρηση αριθμών. Παίξτε μπάλα με το παιδί σας και μετρήστε!Είναι μια δραστηριότητα που απολαμβάνουν τα παιδιά μικρότερης ηλικίας.

Εξάσκηση σε προπαίδεια. Ρωτήστε το παιδί την προπαίδεια παίζοντας μπάλα. Για να γίνει πιο διαδραστικό το παιχνίδι, κρύψτε τα αποτελέσματα μέσα στο χώρο και αφήστε το παιδί να τα ανακαλύψει!

Αλληλεπίδραση-Κοινωνικοποιήση. Σε ένα χώρο όπου τα παιδιά δεν γνωρίζονται μεταξύ τους (πχ: πάρτι, παιδότοπο, πρώτη μέρα στο σχολείο), μπορεί να χρησιμοποιηθεί η μπάλα σαν μέσο γνωριμίας, καθώς τα παιδιά μπορεί να την πετάνε και να λένε τα ονόματα τους.

Ας μην ξεχνάμε η μάθηση θα έπρεπε να είναι παιχνίδι!




Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου