Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παιχνίδι: Όνομα-Ζώο-Φυτό-Πράγμα

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη


Η αγαπημένη μας στήλη επιστρέφει!

Σήμερα θα παρουσιάσουμε το κλασσικό παιχνίδι των παιδικών μας χρόνο Όνομα-Ζώο-Φυτό-Πράγμα.

Μπορούν να το παίξουν τα παιδιά από την πρώτη σχολική ηλικία και μετά.

Χρειάζεται 2 παίκτες και πάνω!

Ας το παρουσιάσουμε:


Υλικά που θα χρειαστούμε: Α4 κόλλες-στυλό-μολύβια

Πως παίζεται: Φτιάχνουμε όσες στήλες θέλουμε με κατηγορίες όπως: Όνομα-Ζώο-Φυτό-Πράγμα.  Στο τέλος προσθέτουμε και μια στήλη με βαθμούς. (20 παίρνουμε όταν κάποιος παίκτης δεν έχει βρει μια κατηγορία, 10 παίρνουμε όταν έχουμε γράψει διαφορετικές λέξεις με τους υπόλοιπους συμπαίκτες μας, 5  παίρνουμε όταν έχουμε κάποια λέξη ίδια με άλλο συμπαίκτη, 0 παίρνουμε όταν δεν έχουμε βρει  λέξη)

Εάν θέλουμε να το κάνουμε δύσκολο μπορούμε να βάλουμε και επιπλέον κατηγορίες όπως: Πόλη-χώρα, ρούχα, μέσα μαζικής μεταφοράς, χρώμα.

Αρχικά ένας παίχτης ξεκινάει να λέει από μέσα του την αλφαβήτα λέγοντας φωναχτά μόνο το πρώτο γράμμα, το «Άλφα». Ο διπλανός παίχτης καλείται να τον διακόψει όποτε θέλει λέγοντας δυνατά τη λέξη «ΣΤΟΠ». Τότε ο πρώτος παίχτης ανακοινώνει σε ποιο γράμμα της αλφαβήτα τυχαία τον διέκοψε.
Στη συνέχεια τα παιδιά  θα πρέπει όσο πιο γρήγορα γίνεται να γράψουν σε κάθε κατηγορία μία λέξη που θα ξεκινάει από το γράμμα που επιλέχθηκε.  Όποιος τελειώσει πρώτος κερδίζει.  

Δεξιότητες όπου το παιδί ενισχύει-βελτιώνει μέσα από το παιχνίδι: 


  • Ενισχύει την ορθογραφία των παιδιών
  • Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο (Μπορούμε να έχουμε δίπλα μας ένα λεξικό ώστε τα παιδιά να ελέγχουν αν οι λέξεις είναι έγκυρες)
  • Ενισχύει τη γραφωνολογική ενημερότητα αφού τα παιδιά πρέπει να βάλουν σε σειρά τις συλλαβές για να δημιουργήσουν λέξεις
  • Ενισχύει την ταχύτητα επεξεργασία των παιδιών καθώς θα πρέπει να γράψουν γρήγορα
  • Βελτιώνουν την εκμάθηση της πρόσθεσης αφού τα παιδιά θα πρέπει να προσθέτουν τους βαθμούς
  • Ενισχύουν τη συνεργασία και την κοινωνική αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών-ενηλίκων
  • Τα παιδιά μαθαίνουν να διαχειρίζονται την ήττα τους

Είναι ένα πολύ ωραίο παιχνίδι που μπορούν να παίξουν γονείς-παιδιά ειδικά τώρα στις διακοπές του Πάσχα!!

Ας γενικεύσουμε δεξιότητες μέσα από το παιχνίδι!

Καλή διασκέδαση!!

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Είναι απαραίτητο οι θεραπείες των παιδιών να συνεχίζονται το Καλοκαίρι; (Εργοθεραπεία, Λογοθεραπεία, Ειδική διαπαιδαγώγηση, Ψυχολογική υποστήριξη)

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα, ελπίζω να είστε όλοι καλά! Σήμερα σκέφτηκα να αναλύσουμε ένα φλέγον ζήτημα που κάθε χρόνο τέτοιο καιρό έρχεται στην επιφάνεια και δεν είναι άλλο από το αν πρέπει τα παιδιά να συνεχίζουν τις θεραπείες μετά το πέρας του κλεισίματος του σχολείου. Θέλω να πω εδώ ότι κάθε γονιός είναι ο μοναδικός άνθρωπος που παίρνει την τελική απόφαση για το παιδί και θα πρέπει να γίνεται σεβαστή η απόφασή του καθώς αυτός είναι που γνωρίζει καλύτερα το παιδί του. Από την δική μου εμπειρία θα σας πω: Οι θεραπείες δεν είναι μάθημα, είναι απαραίτητες για την εξέλιξη του παιδιού και πιθανή διακοπή χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του εκάστοτε θεραπευτή μπορεί να επιφέρει παλινδρόμηση και να καθυστερήσει σθεναρά την αποκατάσταση του παιδιού σε τυχόν δυσκολίες του. Δοκιμάζεται η θεραπευτική σχέση. Ίσως το πιο σημαντικό για εμένα. Μια διακοπή με τόσο χρονικό διάστημα αποχής θα κινδυνεύσει να χαθεί η επαφή με τον θεραπευτή. Οι θεραπείες συνήθως γίνονται μέσα από τα ενδιαφέροντα του

Τικ Τακ Μπουμ, ένα παιχνίδι που αναπτύσσει πολλές δεξιότητες

Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα,καλησπέρα!! Σήμερα μετά από πολύ καιρό, βρήκα λίγο ελεύθερο χρόνο και θα σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι που πραγματικά ενθουσίασε εμένα και τους μικρούς μου φίλους. Τικ Τακ Μπούμ λοιπόν! Πως παίζεται (οδηγίες από την συσκευασία):  Ένα εκρηκτικό επιτραπέζιο παιχνίδι λέξεων που θα σου ανατινάξει το μυαλό! Πες μία λέξη που να περιέχει τα γράμματα της κάρτας και ξεφορτώσου τη "βόμβα" στον επόμενο, πριν ανατιναχτεί στα χεριά σου Τι δεξιότητες αναπτύσσει: Η κύρια δεξιότητα που αναπτύσσει είναι ότι το παιδί εξασκείται στην προφορική φωνολογική ενημερότητα που είναι προπομπός της γράφω-φωνολογικής ενημερότητας που είναι μια σημαντική δεξιότητα για τις σχολικές επιδόσεις.(Ανάγνωση-γραφή). Επιπλέον αναπτύσσει το λεξιλόγιο του παιδιού, καθώς  το παιδί"εκφράζεται λεκτικά και κατανοεί καινούριες έννοιες. Επιπρόσθετα αφού υπάρχει χρόνος για να δημιουργήσει το παιδί τη  λέξη  αυξάνεται  η ταχύτητα επεξεργασίας της σκέψης του. Παραδείγμ

Πως σχετίζονται οι μαθησιακές δυσκολίες με την αυτοεκτίμηση;

  Γράφει η Παπαδοπούλου Ειρήνη Καλησπέρα ελπίζω να είστε καλά! Σήμερα σκέφτηκα να μιλήσουμε για ένα μείζον θέμα για τη σύνδεση της αυτοεκτίμησης με τις μαθησιακές δυσκολίες. Κάθε μέρα συναντάω γονείς να με ρωτάνε γιατί τα παιδιά τους που αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες νιώθουν ματαιωμένα, γιατί τα παρατάνε και γιατί έχουν χαμηλή αυτοπεποίθηση. Η απάντηση μου είναι γιατί αυτά τα παιδιά καταλαβαίνουν πως δεν τα καταφέρνουν νιώθουν άσχημα για τον εαυτό τους και αποσύρονται από τη μάθηση. Συχνά χρησιμοποιώ ένα δικό μου παράδειγμα με τη μαγειρική, ξέρω πως δεν είμαι καλή, άρα αποσύρομαι από το μαγείρεμα και βρίσκω ένα κάρο δικαιολογίες για να μην το κάνω και στη συνέχεια νιώθω ταυτόχρονα ανακούφιση και ανεπάρκεια. Τι είναι όμως αυτοεκτίμηση; Σύμφωνα με ορισμούς η αυτοεκτίμηση  είναι η αξιολόγηση και η αίσθηση της δικής μας αξίας, ικανοτήτων, επιδόσεων και γενικά της αντίληψής μας για τον εαυτό μας. Περιλαμβάνει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλου